Opakowania do urządzeń elektronicznych

Dzisiejszy korzystający z Internetu konsument możne porównywać produkty i ceny na niezwykle przejrzystych i konkurencyjnych platformach sprzedaży detalicznej. Jest to także jeden z segmentów o najwyższym udziale sprzedaży online. Fizyczni detaliści konsolidują się, aby odzyskać wpływy na zdecentralizowanym rynku. Sprzedawcy internetowi wzmocnili się znacznie pod względem wielkości sprzedaży i udziału w rynku. Utrzymanie sprawnej i efektywnej logistyki na przestrzeni całego łańcucha wartości jest czynnikiem kluczowym, ponieważ koszty dostaw stanowią znaczącą część kosztów całkowitych.

Wyzwania

W miarę jak coraz większe rzesze konsumentów będą prowadziły zakupy elektroniki przez Internet korzystając z łatwości porównywania produktów i bezpłatnej dostawy do domu, presja na producentów i detalistów będzie się nadal pogłębiać.

Napędzane przyzwyczajeniami klientów i rozwojem technologicznym tempo rozwoju nowych produktów znacznie wzrosło. Nieustannie rośnie również liczba dostępnych produktów oraz ich wariantów.

Według firmy Forrester do 2020 roku sprzedaż internetowa będzie mieć udział w ponad 50% całej sprzedaży detalicznej w Europie, jako rzeczywista sprzedaż online lub sprzedaż wielokanałowa, gdzie konsument prowadzi rozpoznanie przez Internet, a dokonuje zakupu w sklepie.

Jak opakowanie może pomóc?

Efektywna automatyzacja opakowań może przyczynić się do uzyskania znacznej przewagi nad konkurencją. Pozwala na szybkie wdrożenie strategii i wyprzedzenie konkurentów podczas wprowadzania na rynek nowego lub ulepszonego produktu, a także na realizowanie oszczędności w produkcji i logistyce.

Szybkie, elastyczne i zautomatyzowane rozwiązania dotyczące procedur magazynowych mogą być równie ważne dla właścicieli marek jak efektywność na rynkach cyfrowych, również z uwagi na doświadczenia klienta podczas rozpakowywania produktu w domu.

Opakowania elektroniki konsumenckiej budują pierwsze wrażenie i stanowią pierwszy kontakt właściciela marki oraz konsumenta. Zatem opakowania działają jako strategiczne narzędzie budowania lojalności klientów i promocji marki.