Opakowania do napojów

Oczekuje się, że globalna sprzedaż detaliczna wielopaków w roku 2018 wzrośnie o 2% CAGR, co oznacza wzrost aż o 26,5 miliardów jednostek napojów o niskiej zawartości alkoholu, takich jak piwo i cydr. Wielkie międzynarodowe marki w dalszym ciągu będą dominowały na rynkach. Jednakże udział mikrobrowarów rośnie i stale powiększa swój udział na rynkach krajów wschodniej i zachodniej Europy. Właściciele marek stawiają czoła nowemu klimatowi rynkowemu stosując innowacje takie jak nowe aromaty i nowatorskie produkty.

Wyzwania

Piwo wytwarzane metodami rzemieślniczymi przedostało się do głównego nurtu, stwarzając ryzyko utowarowienia segmentu. Posiadacze dużych marek odpowiadają na te zmiany rynkowe wprowadzając innowacje w segmencie napojów o niskiej zawartości alkoholu, takie jak mrożone piwo i różne odmiany cydru.

Producenci cydru mogą podłączyć się pod nurt „produktów rzemieślniczych” i rozwijać swoją ofertę produktów typu premium. Gdy rozwijające się rynki odbiorców cydru osiągną dojrzałość i wiedza klientów o cydrze stanie się pełniejsza, popyt zostanie podzielony na konsumenta masowego poszukującego dobrej ceny oraz purystów poszukujących „prawdziwego cydru” o wysokiej jakości.

Więcej ekologicznych produktów wejdzie na rynek w tym segmencie — oczekuje się, że bieżący trend utrzyma się we wszystkich segmentach spożywczych.

Jak opakowanie może pomóc?

Presja cenowa może zmusić właścicieli marek do zastąpienia innym opakowaniem czasami drogiego opakowania pierwotnego. Sprawia to, że opakowania zbiorcze mogą stanowić inteligentną strategię na rzecz uzyskania zróżnicowania i zmian na półkach.

Przyjęcie segmentowej strategii opakowań dla konsumentów poszukujących dobrych cen poprzez zwiększenie sprzedaży promocyjnej i wyprzedaży za pomocą pakietów upominkowych i wielopaków. Dla poszukujących jakości będzie również ważny staranny dobór materiałów o wysokiej jakości i druku.

Materiały opakowaniowe pochodzące z odnawialnych źródeł, takich jak certyfikowane włókna drzewne. Ponad 80% pokolenia milenium uważa ekologiczne opakowania za ważny czynnik podczas podejmowania decyzji o sprzedaży, a nawet za element wizerunku marki.